lørdag 14. mars 2009

Helg og sjokkerende nyheter!

Akkurat nå sitter jeg i Utskarpen i Ida sitt hus og venter på at hun skal komme hjem fra jobb. Vi skal nemlig ut i kveld og jeg kan nesten ikke vente!

Jeg var i Svergie i går sammen med min mor og min far og kjøpte vin og div andre billige ting. Det var faktisk bare såvidt vi kom oss til Svergie, for når vi var kommet et godt stykke på veien, begynte bilen vår å lage rare lyder. Asle-Pott gikk ut og sparket litt i dekket før han kom inn og sa: Det blir ikke noe billig-sprit på oss! Mamma hylte og jeg skrek. Neida. Det var ikke så dramatisk. Men vi måtte snu for hjullagret i høyre framdekk var nemlig ødelagt. Asle-pott ringte til Bjørn på automester og vips var bilen fikset og vi fikk oss en tur til Svergie likevell. Heldigvis!

På veien hjem begynte vi å prate om russenavnet mitt. En del i klassen har foreslått "gringos-magnet". Og jeg fortalte mine foreldre at det var fordi jeg hadde en magisk evne til å tiltrekke meg utleninger på byen. Pappa sa: Hærregud dere er dumme! Jeg sa: Hæ? Pappa sa: Gringos er det mexikanerne kalte den hvite mann. Hvis du vil bruke et småstygt ord på utleninger må du si "degos".
Jeg visste ikke hva jeg skulle si. Jeg hadde levd i uvitenhet så lenge. I flere år hadde jeg kalt utleninger gringos når de egentlig het degos. Jeg følte meg dum og litt uvell og la meg rett ned for å sove uten å si et ord.

Når vi kom hjem fra Svergie ble jeg kjørt til Anniken. Hun hadde bursdag og vi skulle dit og spise taco. Jeg var ikke så sulten men jeg presset i meg en lefse/lofsa/lefasef med majs og kjøtt. De andre lo av meg og jeg kjente at jeg rødmet litt. Når alle var gode å mette kom Ida plutselig på at hun hadde glemt ta inn hesten på sletten så vi måtte kjøre dit å ordne opp i saken. Så kjørte vi til Utskarpen. Monica visste ikke at jeg skulle overnatte til dem, men hun ble veldig glad når hun så at jeg kom inn døra. Jeg fikk en klem og et glass saft og en god og myk katt på fanget.

I morges når jeg våknet var Ida på jobb og Monica og Marwin på shopping, så det var bare Per og Filliph som var hjemme. Nå ser vi på langrenn og bare venter på at den pinlige stillheten skal brytes.

God helg mine venner! .. Og du;)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar