onsdag 5. august 2009

Fra virkeligheten: Glad --> Trist --> Glad

Sånn har dagen min vært i dag!
Jeg våknet opp i min alt for behagelige seng og tenkte : Yes, I dag er jeg ferdig på jobb kl. 15, og kan derfor dra hjem til Sjona å bade å nyte sola for en gangs skyld!
Glad som en laks hoppet jeg i dusjen og vasket mitt fyldige, skinnende hår. Etter litt dusjing, spising og bussing var jeg på plass bak blomsterdisken.
Sjefen så på meg med triste, tunge øyne og sa: Akk og ve, jeg føler slik en smerte. At du må jobbe ekstra i dag sårer mitt hjerte.

Altså fikk jeg ikke dra hjem kl. 15 i dag likevel. Jeg måtte utsette mine planer med sola til en annen dag. Det gjorte vondt, men jeg skjønte at det var lite jeg kunne gjøre. Jeg sendte en sms til min skuffede mor. Hun hadde gledet seg stort til mitt nærvær i dag. Men også denne dagen måtte hun nøye seg med min far og min brors selskap. Stakkars henne.

Den syke sjefen min dro hjem nesten med det samme jeg kom inn døra. Hvilket betydde at jeg ikke kunne gå på do eller ha lunsj-pause i dag. Klompen i halsen vokste med tanke på at jeg kanskje kom til å måtte tisse meg ut på jobb. Men det som gjorde mest vondt var at jeg ikke fikk leke i sola denne dagen heller. Men jeg tørket tårene, rettet meg opp i ryggen og spurte kunden : Kan jeg hjelpe deg med noe?
Det kunne jeg. Hun skulle kjøpe ildtopper. Alle kjøper ildtopper. Og jeg vet meget godt hvorfor. Det er ikke fordi de er fine, for det er de ikke, men fordi de ikke trenger så mye vann. Folk er så late! Helvete heller!



Plutselig kom Ida inn. Hun skulle slutte samtidig som meg og tilbød seg derfor å kjøre meg hjem etter jobb. Jeg takket ja på stedet. Jammen skulle jeg ikke få komme meg hjem i dag likevel! Jeg smilte ved tanken.
Men ting ble bare bedre og bedre! Mine to flotte søskenbarn fra Onøya kom inn med bigbite til meg senere på dagen og dermed slapp jeg å stå sulten på jobb. Fantastisk!
Etter en stund fikk jeg sms fra den syke sjefen min om at jeg skulle få fri på lørdagen. Gid så glad jeg ble! Dette skulle bli min aller første lørdagsfri i hele sommer.



Moralen i historien: Noen ganger når man er glad blir man lei seg, så blir man glad igjen.


Hilsen en litt lubben jente med flott personlighet!

2 kommentarer: