torsdag 13. august 2009

Ferdig med å klage på gamledamene? NEI!

Etter to dager med formidagskift på Blomster-Rabatten tenker jeg: Hva i H*#&@* skal folk med blomster kl 09.00 på morningen?
Sure gamle damer stresser seg opp før sola har rukket å lyse opp svevestøvbyen for å komme seg tidlig av gårde til byen for å være helt sikre på å få fingra i en rød Begonia. Skjønner de ikke at pensjonist-tilværelsen er til for å nytes? Gå å legg deg, besta! Dere gamlinger må skjønne at dere ikke trenger å stresse. Strikkinga løper ikke sin vei! Og når jeg først er inne på dinosaurene... Dere KAN stole på meg selv om jeg ikke er over 40 år. HELT sant!!

Sura: Ehm.. er det bare du som er her? (Strekker på rynkene i håp om å få se noen på bakrommet)
Jeg: Ja, dessverre. Inger er til lunsj nå.
Sura: Uff. Ja. Hmm. (fortvilet og skuffet) Har dere giftpinner for å ha i potteplantene?
Jeg: Nei, det er vi fri for.
Sura: Nei, jeg får vel komme tilbake når hun andre er her.

En time senere.

Sura: (strekker på rynkene å ser etter Inger på bakrommet) Er hun andre kommet tilbake nå?
Jeg: Ingeeeer. Kom ut!
Inger: Vær så god?
Sura: Hei. Har dere giftpinner for å ha i potteplantene?
Inger: Nei, det er vi fri for.
Sura: Nei, nei.. ( tussler betuttet ut av B-R. )
Jeg: Nek...



Når all frustrasjon er ute av kroppen vil jeg bare si - eller skrive - at jeg og Micha har hatt 3 vidunderlige dager sammen:
På lørdagen bestemte jeg og Ramona oss for at vi skulle dra ut på byen en tur. Vi satt hjemme i kjellern min og drakk og koste oss før vi dro ned til byen. Men i stedet for å dra til jernverket dro vi til Birgit å drakk jeger. Heehey!
Og plutselig ringte Micha og sa at hun var kommet til Mo. Full og glad løp jeg på esso og møtte henne og en saftig og god burger. Og siden gikk det bare oppover og oppover! Nå er jeg snart ferdig på jobb ( ja, jeg blogger på jobben )og gleder meg til å dra hjem å henge opp nye gardiner.

Snakkes..

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar