onsdag 20. mai 2009

Nybakt brød, et ønske om sol og religionsinnlevering

Vi har fått oss et artig trådløstnett hjemme i Sjona. Det går fryktelig tregt, men til gjengjeld er det et vakkert grønt lys som lyser i enden på usb-pinnen. Min mor har bakt brød og jeg konkluderer med at nybakt brød med smør og ost og et iskaldt glass melk er det beste som finnes! Jeg sitter å jobber litt med en innlevering som skulle ha vært inne for lenge siden. Den blir nok ikke ferdig i dag heller.

Jeg kom hjem i går og skal være hjemme til og med søndag. På fredag har jeg tenkt meg til Mo. Det gleder jeg meg til! Jeg håper jeg treffer på gamle og nye kjenninger og jeg håper at mange blir med ut på Ramona!
I dag har jeg gjort lite. Jeg sov til kl. 14, sto opp og farget håret, spiste frokost, lagde middag, spiste middag, kledde på meg og dro ut å jogget. Det er lenge siden jeg har vært ute på jogging, så det var veldig deilig at jeg gjorde det i dag. Jeg føler at russetida har ødelagt hele meg. Både kropp og sjel. Det skal jeg endre på! Fra nå av blir det bare rugbrød og grønnsaker og utallige joggeturer!

I morgen skal jeg stå opp tidlig å gå i fjellet. Hvis VG snakker sant, kan jeg gå i bikini å bli både brun og solbrent. Jeg håper VG snakker sant...
Men det jeg glemte å si om joggeturen min i dag var at jeg ikke bare jogget! Jo, nå skal du høre:
været var fint. Jeg hadde på meg joggesko, piratbukse, og en singlet. Ipoden spillte høy rockemusikk og jeg var godt i siget. Da jeg hadde jogget ca. 2km så jeg noe som jeg fikk veldig lysst til å klatre i. Det var en fjellvegg! Jeg har klatret her mange ganger før og jeg blir egentlig aldri lei! Det er såpass bratt at jeg må bruke både armer og ben for å komme meg opp til toppen. Og det er gøy! Da jeg kom til topps var jeg svett og sliten men utsikten av hav og fjell var så slående vakker at jeg ikke tenkte så mye på hvor sliten jeg var. Jeg fortsatte å gå bortover fjellet. Jeg bestemte meg for å gå fjell/skogveien hjem. Og det gjorde jeg! Da jeg var kommet til et sted jeg vet er like over huset mitt begynte jeg å løpe! Og jeg løp og jeg løp ned skogen. Jeg følte meg som en reklame for ekstremsport. Jeg syntes jeg var ganske kul når jeg løp ned. Egentlig hadde jeg vært kulere hvis jeg hadde syklet. Da hadde jeg vært en terrengsykler. Nå var jeg bare en terrengjogger. Kjipt.

Nå skal jeg fortsette med religionsinnleveringa mi, så får du ha det så godt:)

3 kommentarer:

  1. Ke flenk du e så jågg! D e eit bal å va sunn..
    :P

    SvarSlett
  2. ja d e jammenmeg eit bal!!

    SvarSlett
  3. Hahaha, eg ser d så førr meg :P GO FAST FAKKAH!

    SvarSlett