torsdag 28. mai 2009

Akkurat ikke noe skolelei. Pluss dopapir.

Jeg ser over bloggen min i full fart og ser at klokkeslettene på innleggene er helt på en snurr! Hva i alle mine sine dager? I den anledning vil jeg bare informere at klokken viser 19.39 i dette sekund.

Jeg sitter som en kreftpasient i senga mi med beina på ein kurvstol med ei tjukk dyne over meg. Jeg har tøfler, ullsokker, joggebukse og en relativt stor hettegenser på meg. Jeg fryser. Og jeg har vondt i ryggen for jeg sitter i en dårlig stilling. Men jeg vet ikke helt om jeg kommer til å gidde å røre på meg. Jo, vent! Der. Sånn, det ble bedre. Jeg leser litt på facebook og litt på en norskprøve jeg skal ha i morgen. Leser mest på face. Skulle ønske det var omvendt. Men jeg er bare så lei av alt som har med skole å gjøre akkurat nå, at jeg ikke klarer å lese. Det er som om hodet mitt nekter å ta inn mere informasjon. Det er fullt for lenge siden. Og når informasjonen kommer mot meg, stoppes den i et ugjennomtrengelig skjold rundt hjernen min. Det finnes enkelte ord eller setninger som kommer seg inn gjennom skjoldet og inn i hjernen. Men etter få sekunder drepes de av illsinte øgler som spiser opp hjernecellene mine og kviskrer i øre mitt at jeg må forte meg å sjekke facebook. Jeg sjekker facebook.




Jeg kjenner at jeg trenger ferie snarest mulig. Jeg trenger i allefall å komme meg bort fra skolen. Jeg kan godt jobbe, det er ikke noe stress. Men jeg vil bare ikke lese og huske og lære og analysere osv. Spesielt dette med analysering. Det kan reise til helvete! Sammen med pugging... GUD så skolelei jeg er! Jeg har ikke ord!

Nå begynner Jenter på hjul på tv 2. Jeg kan ikke tenke meg til at jeg skal se på det! Det er best jeg slår av tv'n. Ellers kan det hende at jeg begynner og ser litt og litt på det og plutselig sier til meg selv. "Oi! Dette var jo litt artig. Dette må jeg huske å få med meg neste gang også!" Det må bare ikke skje! Jeg ser på nok mange rare program som det er, jeg trenger ikke å se på at Herborg Kråkevik sykler i champagne-beruset tilstand. Det er jeg bare ikke intressert i!

Nå skal jeg gå å tisse og det skal bli meg en fryd å ikke måtte tørke seg med torkey-papir lengere. 2 dager med penge- og dopapirmangel har vært helvete på jord for min Sigvalla. Takk Gud for rullen med dopapir som ble med meg hjem fra skolen i dag. Den skal nytes!




Ha en fin kveld. Kom gjerne med en bunt penger.

2 kommentarer:

  1. Skjønn kelessn du har d, eg e åg sååå skoleleeeeeij at eg har itje ol. Hoff å hoff...

    SvarSlett
  2. Haha, ja ho Singvalla ho har d ikkje ænkelt :P

    SvarSlett