onsdag 21. oktober 2009

Værdens fineste overraskelse!

I går skrev jeg at jeg følte meg innelåst og at jeg kjedet meg. I dag fikk jeg akkurat det jeg trengte! :

Jeg hadde akkurat kommet hjem fra jobb og var på vei inn for å lage meg litt mat. Jeg bestemte meg for å stikke handa ned i postkassen for å se om det var noe der. Det var ca. 1 tonn med reklame og èn liten lapp fra posten. På lappen stod det: Har du glemt noe? + navnet og adressen min.
-Hva er dette for noe? Har jeg bestillt noe som jeg har glemt bort? , tenkte jeg.
I all hast sykla jeg ned på Bunner'n med postlappen i neven. Postdama ga meg pakken min og sendte meg et lurt smil som på en måte sa: Er du spent nå? Dette ser ut som en artig pakke! Jeg tok imot pakken og snudde og vendte på den flere ganger. Ingen avsenderadresse? Hva var dette? Var det en bombe? Var det en ondskapsfull spøk? Eller var det rett og slett en gave fra noen som brydde seg om meg? Jeg visste ikke hva jeg skulle tro. I iver og spenning sykla jeg hjem igjen med den mystiske pakken på bærern. Så spent var jeg faktisk at jeg sykla på meg pipelyder i brystet. Jeg er helt sikker på at Thor Hushovd ikke hadde hatt nubbsjans på å sykle fra meg!



Endelig var jeg hjemme! Jeg hadde ikke tid til å ta av skoene. Ikke tid til å ta av jakka. Pakken måtte opp! Papiret fløy vegg-imellom. I handa holdt jeg en hard sylinder som var innpakket i flere lag med tøystykker. Det siste laget ble revet av og jeg kunne se hva som var inni. En pose med økologisk havregryn? Nei, vent! Det var noe oppi! Et glass! Og et brev! Et langt og fint brev fra Hanne Linn! Dere aner virkelig ikke hvor glad jeg ble! Og ikke minst overrasket! Jeg visste ikke engang at hun hadde adressen min. Og lurer dere på hva som var i glasset? Hjemmelagt mint med sjokoladetrekk som hun hadde laget til meg! Det var kanskje den beste minten jeg noen gang har smakt!Og her sitter jeg og gliser fra øre til øre og føler meg som verdens heldigste. Hvorfor kan ikke alle begynne å sende gaver til hverandre i posten? Jeg tror verden hadde vært et mye bedre sted da! I alle fall, tusen millioner takk Hanne! Jeg ble utrolig glad!



Ha en fortreffelig dag, og bruk den til å overraske noen med noe fint! Det gleder mer enn dere tror!
Adios amigos!

1 kommentar:

  1. Jeg har dessværre ikke kamera, så jeg får ikke lagt ut bilder av den mystiske pakken og mintsjokoladen. Men Hanne har jeg jo heldigvis bilde av:D

    SvarSlett