fredag 16. oktober 2009

GEbursdag og fine ting i livet mitt

NB: Leses med overfolkelig stemme. Gjerne med en liten Drammen-svong på snei

Forige helg fylte jeg 19 år. Det feira jeg med å invitere en gjeng med glade folk på taco og fest. Det ble både ballonger og confetti og uante enheter med alkohol. Det var både morsomt og gøy! Det ble den perfekte bursdagen! Alt jeg ønsket meg var en fest, og HUI! Ja, hui hvor jeg fikk det! I tillegg fikk jeg flaskesvis med vin, kosebamser, blomster, penger, gavekort, stekerpanner, bilder, smykker og juveler og mye mer! Jeg er enda målløs over folks gavmildhet! Tusen takk snuppeliner og snuppelarser!
Dessuten glemte jeg å si at på fredagen hadde jeg selskap for familien her hjemme i leiligheta mi. Dere kan tro jeg følte meg voksen når alle kom hjem til meg og ikke hjem til mamma og pappa i år! Hah!
Det var forøvrig en flott og trivelig kveld.



Denne uka har jeg koset meg mye. Jeg kjenner på freden og jeg kjenner på roen. Jeg har hatt to dager fri og de ble vell brukt til klesvasking og chilling i Sjona. Sjona er en meget fin plass.



Jeg gleder meg sånn til Jul! Jeg tar en Jagland og ønsker alle sammen en riktig god jul! Så dere foresten nytt på nytt i dag? Veldig gøy! alle var i kjempeform bortsett fra Knut Nærums gjest. Hun var en skikkelig kristen-tørrpinne. Det var ikke vanskelig å se at hun ble sur når de spøkte om kirken og om barna i Afrika. Og hva kan man egentlig spøke om da?



Det jeg prøvde å komme fram til i sta, før min slitne hjerne avsporet meg, var at jeg gledet meg sånn til jul! Jeg er over halvveis med julegavene og jeg har laget julekort og kremerhus og jeg har vært på hobbybutikk å kjøpt såpekokesett! Så neste uke skal jeg og min vakre, unge mor koke såpe til jul. Det blir fint. Jeg er fin. I fjor hang jeg opp adventskalenderen 11. november. Det kommer jeg til å gjøre i år også.



Ellers?

I går på jobben fikk jeg navneskilt! Det er noe jeg alltid har ønsket meg! Neste gang gammelmor kommer for å kjøpe ildtopp, ser hun straks at jeg heter Karoline og ikke for eksemper Andrea eller Sigvalla. Men Karoline.
Men det skjedde flere fine ting på jobb i går! Neida! Herren stoppet ikke med å bare gi meg navneskilt! Nei, her er det gaver fra mårran til kveld! Nå skal du høre: Jeg sto bak disken i min egen verden. Plutselig slo det meg at radioen var stillt inn på p4. Jeg var kjapp om å skru over på p3. Og hva får jeg høre? Jo, Banden! Banden er mitt favorittprogram på radio og som om ikke det var nok så spillte de jaggu Kråkesølv - Privat Regn! Jeg bare hivet etter å rope ut til alle i butikken at jeg kjente bassisten i denne gruppa, men lukket heldigvis munnen før ordene kom ut. Jeg vil jo ikke være en sånn en som godter seg på andres suksess mens jeg selv blir sittende på rævva?! Neimen om jeg vil! Men det var i allefall godt å høre litt nordnorsk Bodø-rock på radioen, det skal være sikkert! Og mens jeg sto der stolt som en hane kom min mor inn. Hun slengte en splitter ny skinnjakke på disken og sa:
-Her jenta mi, her ska'ru få!
-Jo, takk, svarte jeg forfjamset før hun sprang ut like fort som hun kom inn. Jakka var fin!




Men nå er det senga som venter på meg. Kan ikke sitte oppe hele natta å blogge når jeg skal på jobb kl. 06.30 om mårran.

God natt og god helg:)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar