torsdag 8. oktober 2009

uten en rød trå

Warning: Dette er et litt langt innlegg. Men heldigvis har jeg delt det opp i små, sexye avsnitt slik at du kan lese litt og litt hver dag. God fornøyelse.

Etter et par dager uten penger og mat mister man litt magamål. Når jeg endelig fikk penger inn på kontoen i dag løp jeg ned på bunnern og kjøpte mat for over 300 kr. Da jeg kom hjem vasket og rydda jeg leiligheta før jeg satte i gang med å steke meg tidenes desidert beste flatbiff. Og nå er jeg så mett at jeg ikke klarer å komme meg ut av sofaen. Men heldigvis er det two and a half men på tv'n og jeg føler ikke at det gjør noe om jeg blir sittene litt til.



Jeg har to jobber nå. Den ene går ut på å snitte blomster og fingertupper, mens den andre går ut på å vaske etter kinogjengere fra Helvete. Mens jeg vasket mellom seteradene i kinosalen tenkte jeg: Her har det faen meg vært konferanse for Norges Parkinsonforbund! Jeg kan ikke fatte og begripe at det kan være så forbanna vanskelig å pakke popcornet i kjeften i stedet for å strø det utover hele salen?! Men selv som jeg hater å vaske popcorn er det noe med jobben jeg liker enda mindre. Det er det at jeg må stå opp kl. 05.30.
Ellers er det helt ok. Siden jeg jobber i kommunen tas det mange, og lange pauser!



Forige helg var jeg i Bodø. Selv om jeg ikke hadde så mye penger som jeg skulle ønske, vil jeg absolutt påstå at det var en over gjennomsnittelig kul helg. Jeg shoppet, festet og chillet. Tre ting jeg liker godt. Jeg bodde hos Martha og hennes veldig kule katt! Og jeg fikk møte Baggi og Hanne og flere andre flotte mensker.
Jeg har kommet over halvveis med julegavene.



Jeg har en skavank.

Jeg har en finger som ser litt rar ut. Og det er noe jeg aldri har tenkt over før. Ettersom at jeg har hatt denne tullefingren i mesteparten av livet mitt, så har jeg rett og slett glemt bort at jeg har den. Men når jeg satt på bussen i dag kom jeg plutselig til på tenke på at tullefingren min er en skavank. Og vet dere hva? Skavanker er dritekkelt! Hver gang jeg ser et annet meneske på tv, på bussen eller på jobb eller noe, som har en skavank eller to, tenker jeg: usj! Men hva tenker du når du ser kloa mi? Ja, klo!! Som 1,5-åring fikk jeg en god idè. Jeg skulle pakke fingren i viftreima på traktoren. Lurt. Nå har jeg en fuck-finger som er en halv cm kortere enn den andre fuck-fingeren min. Og oppå fuck-stumpen min har jeg en klo. Da jeg var yngre skrøt jeg ofte av kloa mi. La ut i det vide og det brede om hvor bra den var til å klø seg med og hvor fantastisk den var til å pille seg i nesa med. På grunn dens avrundede neggel fikk den tak på buser som de andre fingrene ikke riktig fikk tak på.



På søndag har jeg bursdag. Da har jeg levd i 19 år. Jeg gleder meg overraskende lite. Det var gøyere å ha bursdag i fjor. Dessuten har jeg arbeidshelg, så jeg kan ikke dra ut på Ramona på fredag. Men har planer om å feste på lørdagen. Men hva skjer? Jernverket har venners, venner-fest og det koster 300kr. Domt.





God Natt

2 kommentarer: