søndag 18. oktober 2009

Hey, Gutta! Dere er motbydelige! Intet mindre.

Helt til denne helga har arbeidshelg betydd jobb lørdag fra kl. 11.30 til kl. 16.00 på blomstebutikken. Det var vært lekende lett skal jeg si dere. Men Denne helga hadde pipa en annen låt. Lørdag 06.30 - 15.00 og søndag 07.30 - 14.00. Dette innebar at jeg måtte sykle 1.2 mil i regn og bekmørtna. Sykeln min har hverken lys eller bremser så turen til jobb var våt og skremmende. Jeg har aldri vært så redd fulle folk i hele mitt liv! Til og med fjortissene var dritskumle! Jeg kom liksom akkurat i det folk var på vei hjem fra narsh. Meget ubehagelig! Men det var ikke egentlig noe stort problem. Jeg kunne godt ha gjort det igjen..



Men, jeg har en overskrift. For ja, dere er så ekle gutter! Hva er dere med dere? For da jeg vaska på toalettene på kinoen starta jeg med å vakse jentedoen. Der var det rent og pent og det kunne se ut som om toalettene aldri hadde vært i bruk. Fint for meg.
Men guttedoen! Bæsj over alt! Bæsj i doskåla som ikke var skyllt ned, bæsj på doringen, papir på gulvet, tiss på gulvet og en stank som fikk meg til å snu i døra gjentatte ganger før jeg klarte å gå inne å få jobben gjort! Alt var skitnet til. Utenom vaskene.. Altså.. Ikke nok med at dere driter ut hele dassen, men vasker dere ikke henna? Hæ? Dette var tilfelle både lørdagen og søndagen. Så nå spør jeg dere? Hva er det dere eter for å få en sånn bæsjlukt? Hvorfor skyller dere ikke ned i doen etter dere? Og vasker dere virkelig ikke henna? Kjør debatt!




Martha, du er jo i samme bransjen som meg, opplever du det samme der du jobber? Er det flere som har lagt merke til dette? Jeg ønsker meg kommentarer!

2 kommentarer:

  1. Ja, æsj fy fan. Ke e d me gutta egentlig? Mainnfålk e nå svin! Eg husk når eg vaska på Hemnes Mek, der va d bære mainnfålk, åss EI dama me eget do. D va ikkje så mykje så et støvkorn på hennes do, lokta godt jor d åg. Men ijnne t mainnfålkan, eg brækk meg bære eg tænk på d. D såg jo ut så dæm ha jort d me vellje. Svinpælsa!

    PS: Du kjæm tell å bi ei go' gumor<3 Derfor jeg valgte deg, davel!

    SvarSlett
  2. Ja fy og fy sei eg bære!:(

    Eg gled meg så tell å bi gumor du aaan ikkje!<3<3

    SvarSlett