torsdag 9. juli 2009

Travle dager, nytt tak over hodet og sommer.

Jeg har det travelt egentlig. Det er mange blomster som skal snittes, mange øl som skal drikkes og ikke minst mange folk som skal visittes. (Visittes? Er det et ord? Det er godt med rim.)

Jeg liker meg bedre og bedre på jobb. Jeg føler at jeg har en god tone med de som jobber der og at jeg kan være meg selv og kose meg og slappe av. Det er rett og slett stas på blomsterrabatten i ferien.

Dette er min siste natt under tante L's tak. Fra i morgen av er det Yttern som jeller! Jeg er en heldiggris som har fått meg en snasen leilighet på hele 65 kvadratmeter. I morgen når jeg er ferdig på jobb skal jeg sykle som vinden oppover til Rønningen og sette på plass møbler og div. andre nyttige ting. Forhåpentligvis skal det aller meste være på plass før neste helg. Og kanskje, bare kanskje det blir en liten fest da. En fest for å ønske min nye leilighet velkommen inn i det fantastiske og staselige livet mitt. Jeg best.

Jeg liker at det e sommer. Om sommeren er det varmt og godt og alle er glade og flyr ut på byen og på festivaler og andre ting som gleder en stakkarslig sjel fra Sjona.

Jeg savner Bodø. Men jeg liker meg også godt her på Mo. (Merkelig nok.) Det er ikke rare byen vi bor i, men familie, venner og bekjente gjør at byen er mer en bra nok for meg!

Mmm avsnitt... Det blir aldri for mange avsnitt i mine øyner. Avsnitt er faktisk det shit! En lang tekst med humbug blir flott og lettlest med mange avsnitt.

I helga er det mange som er på Træna-festivalen. Jeg er dessværre (for Træna) ikke en av dem. Jeg er en av dem som jobber og sliter for føden her i Mo i Rana. Men jeg fortviler ikke. Både Sjona og Verket skal få den store gleden av å ha et flott menneske som meg selv som gjest! Og om jeg skal si det selv så gleder jeg meg stort til det. Jeg gleder meg kanskje mest til Verket. Ikke for folkefesten, men for Børre. Båt og Fjord-festivalen introduserte meg for det fantastiske showet "Børre på Berget". Jeg kan nesten ikke vente til jeg får se Børre og Skompæ igjen på Verket09 i september. Desuten sykler jeg mye for tiden. Sykler til og fra jobb. Sprekt egentlig.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar