torsdag 30. juli 2009

Blod, svett og tårer.

Jeg blør ikke så mye for tiden. Det hender jeg klør for lenge og for hardt på noen myggstikk, men ikke noe utover det. Jeg svetter ikke så mye heller. Jeg svetta litt i stad når jeg var ute med båten og ikke fikk start på motoren. Men tårer?!.. Neida, jeg gråter ikke heller. "Blod, svett og tårer" er bare et uttrykk. Og jeg tok det i bruk i overskrifta mi fordi jeg syntes at det passet. Det passet fordi jeg jobber så mye. Faen meg hele tiden! Mens alle andre springer ute i finværet er jeg på jobb og stikker meg på rosetorner og tapetkniver. Alle fortjener litt ferie, men det syns ikke sjefen. Den syns: "Karoline skal jobbe og jobbe hele tiden, og alle vi andre skal få sammenhengende fri slik at vi kan reise bort og nyte sola. Men Kærris må jobbe og slite og hun skal slettes ikke få lov til å dra til Umeå i sommer sammen med vennene hennes fra Bodø-by. Hun skal faktisk ikke få fri en eeeenste lørdag i sommer."

Jeg syns: "FUCK YOU"

I stad var jeg ute å fiska. Det er det et helt år siden sist jeg gjorde. Det var gøy. Jeg kjørte med båten og fikk til og med øye på et sei-oppfar. Jeg ble hoppende glad, men akkurat i det sekund kom det en frøning. Og alle vet at når det kommer en frøning må man komme seg i land i full fart.

Duste-frøning.

Nå skal jeg legge meg, for gjett hva!? Jeg skal på jobb i morgen.

God natt kuk

2 kommentarer:

  1. Hahaha, Kærris :D Så bra at du kom deg på skyen!

    SvarSlett
  2. ja d va godt! Eg førtjænt det:P
    ;)

    SvarSlett